18 Ağustos 2011 Perşembe

Acami Şoför

Hayatımda ki en korkulu rüya olan araba kullanmayı  hayata geçirme aşaması için adım attım.
ilk çalışmamız pazartesi günü idi , akşam üzeri iş çıkışında ani bir kararla hadi bana araba kullanmasını öğret dedim eşime :))) zaten hayatımda şunu anladım ki planlı programlı hiç bir şey yapamıyoruz hep bir erteleme çıkarıyoruz  , hiç düşünmeden aniden çıkan fikirler her zaman gerçekleşiyor çünkü kaçışı yok .
hayatımın tam içine giren gaz,fren ve debriyaj üçlüsü ve en gıcık nokta da vites olan:)
arabanın başına geçince kendimi hiç bir şey bilmiyen bir çocuğa benzetiyorum ,
ilk araba sürüşümüz fena değildi kalkışlar iyiydi , ama duruşlar freni ayarlayamama acayip komiklik ötesiydik , yalnız şu vites değiştirmek öyle işkence geliyor ki bir ayağım debriyaj,diğer elim vites diğer elim direksiyon ,gözler yolda , arkadan gelen var mı ? ..........yemin ediyorum işkencenin en beteri bilmediğim bir konu için evet fazla abartı gelebilir ama şu an ki işleyiş o maalesef :(
yanımda ki usta sürücü olunca sandı ki hemen atlayıp gidicez 2 defa göstermekle olucağını sandı eşim ama yanılıyor arabayı kullanmadan önce abartısız 10 defa vites değiştirmeyi , ayaklarım altında ki şu müthiş üçlünün işlevini bilmiyorum kaç defa sorduğumu

dün akşam 2.ıncı çalışmamızı gerçekleştirmek için çıktık yola ,  nedense acayip bir panik oldum , kendimi karıştırdım da karıştırdım :)))) baktım gördüm eşim sinirlendi , bağırıp çağırıyor indim direksiyon başından :) böyle bağırıcaksan sen bana öğretemezsin dedim , bana güvence vermen lazım ki kendimi olan güvenim gelsin,zaten alıştıktan sonra reflekslerim geliştikten sonra her şey kendiliğinden olucak evet zor olucak ama başarıcam :))))) ben böyle söyledikten sonra cumartesi erken kalk çalıştırayım seni dedi :) hatta pazar da buna dahil yılmak yok, zor yollardan geçicez inşallah

2 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Canım, Çağıl'da ehliyet kursunda şu an, bu haftasonu sınavı var. Bence onunla çalışmadan direk ehliyet kursuna başlamalısın.Hiç çalışmadan gidersen yabancı birinden daha iyi öğreniyorsun.
Bunlarda araba kullanmayı öğrenmek için pratik bilgiler..
1- ilk oturduğunda aynanı,koltuğunu ayarla.
2- Ayaklarına bakmadan sol ayağını ve sağ ayağını bir terazi gibi düşün,oturduğun yerde -iş yerinde devamlı ayağını çalıştır, sol ayağını indir sağ ayağını kaldır.Bunu araba olmayan ortamda hep çalış.Yavaşça,biri kalkarken diğerini kapat.
3-Her arabaya bindiğinde mutlaka şöföre bak.Neden sinyal verdi, neden durdu, nereye baktı, nasıl hareket etti gibi.. durumlara sebep bul yani sağa dönerken sağa baktı, sola dönerken nasıl döndü,Bir yandan da motorun sesine bak hangi viteste hangi ses geliyor, kendince şu viteste gitmeli diye düşün.

4-Hız tümseklerine yaklaşırken hafif frene ayağının ucuyla dokun ki arabadakileri hoplatma.

5-En zor zamanında aklına en sevmediğin en uyuz araba kullanan tipleri getir ve o yapıyorsa bende yaparım de :))
Bu tiyolarla bal gibi kullanırsın şeker :))

Eşin içinde üzülme klasik eş çalıştırma yöntemidir,bu sana hırs versin dediklerimi takip et, bunlar sana hırs versin.Kullanırsın canım benim :)

Özlem dedi ki...

asortiğim canım harikasın ilaç gibi geldi taktiklerin süper , benim sınav ekimde ama hadi pratik olsun ilk adımı atalım dedim ,
teşekkür ederim gelişmeleri aktarıcam :))